Frakt och Leverans
Post
Alla beställningar som görs innan kl. 13:00 packas samma dag. Beroende på vilken transportform som är vald, tar det normalt 2-4 vardagar innan du har paketet i brevlådan. Tänk dock på att vissa fraktalternativ har längre leveranstider. Detta gäller för både företag, sportklubbar och privatpersoner. Varorna skickas från vårt lager i Danmark.
Kundservice
Hos nipponsport.se har vi vår egen kundservice. Du är alltid välkommen att skriva ett e-postmeddelande till oss med dina frågor eller med ris och ros. Kundservice kan också hjälpa dig att skräddarsy en leverans som passar just dina behov. Vi strävar efter att ge dig som kund en så bra upplevelse som möjlig när du handlar hos oss på nipponsport.se.
Storkunder/Grossistkunder
Om du är storkund eller grossistkund – till exempel en boxningsklubb eller ett gym – så är du varmt välkommen att kontakta oss via e-post för att diskutera hur vi kan bli din huvudleverantör av utrustning. Vi har levererat utrustning till en mängd olika klubbar och gym sedan vi startade.
Returpolicy
Så genomför du ett byte eller skickar en vara i retur
Byt genom att skicka varorna till oss:
VIKTIGT! Lägg ner en lapp med ditt namn, ordernummer och vilka varor du vill byta till tillsammans med varorna.
Skicka in varorna och lappen till oss. Du betalar för returfrakten. Vi mottar endast varor som skickas direkt till adressen:
Nippon Sport v/ Gonsul ApS
ATT. Retur
Vesterbrogade 173
1800 Frederiksberg
Danmark
Varor som skickas till t.ex. utlämningsställen mottags inte. Vi rekommenderar frakt som paket med spårning.
Skicka oss gärna ett e-postmeddelande med ditt ordernummer som säger att du vill göra ett byte så att vi vet att ditt paket är på väg.
Vi mottar paketet. Tänk på att hur lång tid det tar för oss att få in returen varierar beroende på vilken fraktmetod du använt.
Vi byter varorna och skickar ut rätt vara till dig. Vi betalar för frakten för de nya varorna som skickas ut.
Sammanfattning av returpolicy
Returer: Du kan normalt ångra och byta din order inom 14 dagar. Vi har vid jul i en bytes- och ångerrätt som varar från Black Friday till och med förste veckan i januari. Du betalar som kund omkostnaderna för en retur till oss. Du kan få priset för varorna i retur men inte fraktkostnaderna. Se info om varans skick nedan.
Bytesrätt: Du betalar som kund omkostnaderna för att skicka tillbaka varorna som du vill byta. Vi betalar frakten för utskicket av nya varor.
Varan skick: Du kan prova en vara på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik. Du ansvarar för varans eventuella kvalitetsförsämring. För att du ska kunna få varans fulla värde i retur ska varan vara i originalskick och originalförpackning. Om varan inte är i originalskick kan du bara få en procentandel av varans värde i retur med utgångspunkt i varans handelsmässiga värde. När det gäller personlig utrustning som tandskydd, suspensoarer och liknanden (men inte begränsat till dessa) tar vi aldrig tillbaka varor såvida de inte är i sin original förseglade förpackning, eftersom de av hygienskäl inte kan säljas vidare.
Ovanstående gäller endast försäljning till privatkunder som utförts online på www.nipponsport.se
Kontakta oss
Har du några frågor kan du kontakta oss hela dygnet med e-post till info@nipponsport.se.